بعثت انقلاب اسلامی مقدمه ای برای بعثت کبری است
کد خبر: 3786100
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹
نماینده ولی فقیه در گیلان:

بعثت انقلاب اسلامی مقدمه ای برای بعثت کبری است

گروه فعالیت های قرآنی - آیت الله فلاحتی با بیان اینکه امام خمینی(ره) از زیبایی شناسی اهل بیت(ع) برخوردار بود، گفت: امام بعثتی عظیم به راه انداخت و تحول گسترده در جامعه بشری ایجاد کرد و امروز انقلاب اسلامی مقدمه ای برای بعثت کبری است.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 10 بهمن ماه در اجتماع قرآنیان گیلان که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تحت عنوان «قرآن کتاب انقلاب» در سالن اجتماعات مصلی رشت برگزار شد، اظهار کرد: اهالی قرآن و کسانی که سر بر آستان این کتاب الهی دارند باید سیرت و صورت خود را بسازند.

وی با اشاره به ممنوعیت تصوف در مکتب اهل بیت(ع)، افزود: صوفیان به صورت نمی پردازند و لذا سیرتشان نیز مانند صورتشان خواهد شد. بر این اساس در آیین معرفت اهل بیت(ع) تصوف امری باطل است، زیرا پایبندی به ظواهر شریعت وجود ندارد، حال اینکه شرع مقدس صورت را می طلبد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خدا در همه جا حاضر و ناظر بر انسان است، تصریح کرد: خداوند دستور داده که به سمت کعبه نماز بخوانیم که نشان دهنده اهمیت ظواهر در شریعت است. همچنین در خلوت و جلوت رعایت حدود پوشش برای مردان و زنان در نماز الزامی است لذا ظاهر باید برخاسته از شریعت و باطن باید در مسیر آیین خدا باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان مشکلات جامعه امروز را ناشی از این دانست که انسان ها اهالی سیرت و صورت نیستند و یادآور شد: اگر ما سیرت و صورت خود را با اهل ولایت الله تنظیم و تزیین کنیم، مشکلات درون و برون ما حل می شود.

وی با بیان اینکه انسان بعد از ساختن سیرت و صورت به گذرگاه زیبایی می رسد، خاطرنشان کرد: انسانی که با نور قرآن هدایت می شود، نظام هستی را زیبا می بیند و هر کاری که انجام می دهد قرض الحسنه می شود. تا انسان درون و برون خود را زیبا نسازد، از زیبایی نظام هستی بهره مند نخواهد شد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به زیبایی شناختی در نظام فلسفی دین، ادامه داد: اهل معرفت هرچقدر بیشتر عمر می کنند، نگاه زیبایشان به عالم بیشتر می شود و این زیبایی شناختی را از اهل بیت(ع) فرا گرفته اند. سلمان به مقامی از درک زیبایی رسید که پیامبر او را از اهل بیت دانست.

وی اهالی قرآن را اهل الله دانست و خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم پالایش درون و برون داشته باشیم و سیرت و صورت خود را زیبا کنیم جامعه دینی تمدن عظیم اسلامی را شاهد خواهد بود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب قرار داریم، عنوان کرد: امام خمینی(ره) از زیبایی شناسی اهل بیت(ع) برخوردار بود و لذا بعثتی عظیم به راه انداخت و تحول گسترده در جامعه بشری ایجاد کرد. امروز انقلاب اسلامی مقدمه ای برای بعثت کبری است و بشریت مدینه فاضله را شاهد خواهند بود.

انتهای پیام

captcha